Obrázek

Státní plavební správa

OPATŘENÍ OBECNÉ POVAHY

Státní plavební správa, jako věcně příslušný správní úřad podle § 22a odst. 1 zákona č. 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon o vnitrozemské plavbě) v souladu s § 171 a násl. zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen správní řád) vydává:

opatření obecné povahy 209/2024

kterým se upravuje plavební provoz

Článek 1
Předmět úpravy

Státní plavební správa tímto opatřením obecné povahy, vydaným pod čj. 8159/PH/24 (dále jen opatření obecné povahy) z důvodu mimořádné události, v zájmu zajištění bezpečnosti a plynulosti provozu na vodní cestě upravuje plavební provoz:

na vodní cestě Labe,
v úseku ř. km 825,00 (Hněvice) až ř. km 973,50 (Kunětice),
ode dne 18.11.2024 do odvolání.

Článek 2
Organizace úpravy plavebního provozu

  1. V úseku Labe od ř. km 825,00 (Hněvice) po ř. km 839,50 (Hadík) je povolen maximální ponor plavidel 1,80 m.
    • Plavba by měla probíhat s maximální opatrností co nejblíže středu plavební dráhy, neboť na okrajích plavební dráhy nejsou zaručeny maximální povolené hodnoty ponoru plavidel (do zaměření celé šíře plavební dráhy).
    • Správce vodní cesty nemůže garantovat zajištění plavebních podmínek v celém profilu toku a plavbu je nutné provádět za zvýšené opatrnosti.
    • Během navigace je třeba zohlednit, že ne všechny plovoucí signální znaky jsou na svých místech.
    • Je třeba věnovat zvýšenou pozornost při vjezdu do přístavních bazénů z důvodu možného výskytu nánosů.
  2. V úseku Labe od ř. km 839,50 (Hadík) po ř. km 866,00 (nad vodním dílem Brandýs nad Labem) je povolen maximální ponor plavidel 1,00 m.
    • Plavba by měla probíhat s maximální opatrností co nejblíže středu plavební dráhy, neboť na okrajích plavební dráhy nejsou zaručeny maximální povolené hodnoty ponoru plavidel (do zaměření celé šíře plavební dráhy).
    • Správce vodní cesty nemůže garantovat zajištění plavebních podmínek v celém profilu toku a plavbu je nutné provádět za zvýšené opatrnosti.
    • Během navigace je třeba zohlednit, že ne všechny plovoucí signální znaky jsou na svých místech.
  3. V úseku Labe od ř. km 866,00 (nad vodním dílem Brandýs nad Labem) po ř. km 896,10 (pod vodním dílem Nymburk) je povolen maximální ponor plavidel 1,20 m.
    • Plavba by měla probíhat s maximální opatrností co nejblíže středu plavební dráhy, neboť na okrajích plavební dráhy nejsou zaručeny maximální povolené hodnoty ponoru plavidel (do zaměření celé šíře plavební dráhy).
    • Správce vodní cesty nemůže garantovat zajištění plavebních podmínek v celém profilu toku a plavbu je nutné provádět za zvýšené opatrnosti.
    • Během navigace je třeba zohlednit, že ne všechny plovoucí signální znaky jsou na svých místech.
  4. V úseku Labe 896,10 (pod vodním dílem Nymburk) po ř. km 938,80 (Chvaletice) je povolen maximální ponor plavidel 1,40 m.
    • Plavba by měla probíhat s maximální opatrností co nejblíže středu plavební dráhy, neboť na okrajích plavební dráhy nejsou zaručeny maximální povolené hodnoty ponoru plavidel (do zaměření celé šíře plavební dráhy).
    • Správce vodní cesty nemůže garantovat zajištění plavebních podmínek v celém profilu toku a plavbu je nutné provádět za zvýšené opatrnosti.
    • Během navigace je třeba zohlednit, že ne všechny plovoucí signální znaky jsou na svých místech.
  5. V úseku Labe ř. km 938,80 (Chvaletice) po ř. km 949,10 (Přelouč) je povolen maximální ponor plavidel 0,80 m.
    • Plavba by měla probíhat s maximální opatrností co nejblíže středu plavební dráhy, neboť na okrajích plavební dráhy nejsou zaručeny maximální povolené hodnoty ponoru plavidel (do zaměření celé šíře plavební dráhy).
    • Správce vodní cesty nemůže garantovat zajištění plavebních podmínek v celém profilu toku a plavbu je nutné provádět za zvýšené opatrnosti.
    • Během navigace je třeba zohlednit, že ne všechny plovoucí signální znaky jsou na svých místech.
  6. V úseku Labe od ř. km 951,20 (nadjezí vodního díla Přelouč) po ř. km 973,50 (Kunětice) je povolen maximální ponor plavidel 1,00 m.
    • Plavba by měla probíhat s maximální opatrností co nejblíže středu plavební dráhy, neboť na okrajích plavební dráhy nejsou zaručeny maximální povolené hodnoty ponoru plavidel (do zaměření celé šíře plavební dráhy).
    • Správce vodní cesty nemůže garantovat zajištění plavebních podmínek v celém profilu toku a plavbu je nutné provádět za zvýšené opatrnosti.
    • Během navigace je třeba zohlednit, že ne všechny plovoucí signální znaky jsou na svých místech.
  7. Plavební komora Brandýs nad Labem a malá plavební komora Dolní Beřkovice jsou mimo provoz.

Článek 3
Odůvodnění

Státní plavební správa na základě oznámení správce vodní cesty Povodí Labe, státní podnik, se sídlem Víta Nejedlého 951, 500 03 Hradec Králové, IČ 70890005, rozhodla o výše uvedené úpravě plavebního provozu na Labi v úseku ř. km 825,00 (Hněvice) až ř. km 973,50 (Kunětice), tzn. o povolení plavby za předpokladu dodržování stanovených omezení.

Plavební provoz na Labi přes plavební komoru Brandýs nad Labem a malou plavební komoru Dolní Beřkovice je zastaven, tzn. plavební komory jsou mimo provoz.

V souladu se zněním § 22a odst. 3 zákona o vnitrozemské plavbě, se návrh opatření nezveřejňuje a nepodávají se proti němu námitky.

Na základě výše uvedeného Státní plavební správa obnovila plavební provoz tak, jak je uvedeno v článku 1 a 2.

Článek 4
Účinnost

Toto opatření obecné povahy nabývá účinnosti v souladu s § 22a odst. 3 zákona o vnitrozemské plavbě dnem vyvěšení.

Tímto opatřením obecné povahy se ruší opatření obecné povahy č. 203/2024 ze dne 22.10.2024 s účinností od 18.11.2024.

Článek 5
Poučení

Dle § 173 odst. 2 správního řádu nelze proti opatření obecné povahy podat opravný prostředek.

Vyvěšeno dne 15. 11. 2024

jméno, příjmení, funkce a podpis
oprávněné úřední osoby

Ing. Hynek Beneš v. r.

ředitel pobočky

Čj.: 8159/PH/24

© Státní plavební správa
Zpět