Státní plavební správa, jako věcně příslušný správní úřad podle § 22a odst. 1 zákona č. 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon o vnitrozemské plavbě) v souladu s § 171 a násl. zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen správní řád) vydává:
Článek 1
Předmět úpravy
Státní plavební správa tímto opatřením obecné povahy, vydaným pod čj. 7398/PH/24 (dále jen opatření obecné povahy) z důvodu mimořádné události, v zájmu zajištění bezpečnosti a plynulosti provozu na vodní cestě upravuje plavební provoz:
na vodní cestě Labe,
v úseku ř. km 825,00 (Hněvice) až po ř. km 973,50 (Kunětice),
ode dne 03.10.2024 do odvolání.
Článek 2
Organizace úpravy plavebního provozu
- V úseku Labe od ř. km 825,00 (Hněvice) po ř. km 830,00 (pod vodním dílem Dolní Beřkovice) je povolen maximální ponor plavidel 1,30 m.
- Plavba by měla probíhat s maximální opatrností co nejblíže středu plavební dráhy, neboť na okrajích plavební dráhy nejsou zaručeny maximální povolené hodnoty ponoru plavidel (do zaměření celé šíře plavební dráhy).
- Správce vodní cesty nemůže garantovat zajištění plavebních podmínek v celém profilu toku a plavbu je nutné provádět za zvýšené opatrnosti.
- Během navigace je třeba zohlednit, že ne všechny plovoucí signální znaky jsou na svých místech.
- V úseku Labe od ř. km 830,00 (pod vodním dílem Dolní Beřkovice) po ř. km 834,38 (vjezd do přístavních bazénů Mělník) je plavební provoz zastaven do odvolání.
- V úseku Labe od ř. km 834,38 (vjezd do přístavních bazénů Mělník) po ř. km 837,38 (soutok s Vltavou) je povolen maximální ponor plavidel 1,80 m.
- Plavba by měla probíhat s maximální opatrností co nejblíže středu plavební dráhy, neboť na okrajích plavební dráhy nejsou zaručeny maximální povolené hodnoty ponoru plavidel (do zaměření celé šíře plavební dráhy).
- Správce vodní cesty nemůže garantovat zajištění plavebních podmínek v celém profilu toku a plavbu je nutné provádět za zvýšené opatrnosti.
- Během navigace je třeba zohlednit, že ne všechny plovoucí signální znaky jsou na svých místech.
- Je třeba věnovat zvýšenou pozornost při vjezdu do přístavních bazénů z důvodu možného výskytu nánosů.
- V úseku Labe od ř. km 837,38 (soutok s Vltavou) po ř. km 843,50 (nad vodním dílem Obříství) je plavební provoz zastaven do odvolání.
- V úseku Labe od ř. km 843,50 (nad vodním dílem Obříství) až po ř. km 864,50 (pod vodním dílem Brandýs nad Labem) je povolen maximální ponor plavidel 1,00 m.
- Plavba by měla probíhat s maximální opatrností co nejblíže středu plavební dráhy, neboť na okrajích plavební dráhy nejsou zaručeny maximální povolené hodnoty ponoru plavidel (do zaměření celé šíře plavební dráhy).
- Správce vodní cesty nemůže garantovat zajištění plavebních podmínek v celém profilu toku a plavbu je nutné provádět za zvýšené opatrnosti.
- Během navigace je třeba zohlednit, že ne všechny plovoucí signální znaky jsou na svých místech.
- V úseku Labe od ř. km 864,50 (pod vodním dílem Brandýs nad Labem) po ř. km 949,10 (Přelouč) je povolen maximální ponor plavidel 0,80 m.
- Plavba by měla probíhat s maximální opatrností co nejblíže středu plavební dráhy, neboť na okrajích plavební dráhy nejsou zaručeny maximální povolené hodnoty ponoru plavidel (do zaměření celé šíře plavební dráhy).
- Správce vodní cesty nemůže garantovat zajištění plavebních podmínek v celém profilu toku a plavbu je nutné provádět za zvýšené opatrnosti.
- Během navigace je třeba zohlednit, že ne všechny plovoucí signální znaky jsou na svých místech.
- V úseku Labe od ř. km 951,20 (Přelouč) po ř. km 973,50 (Kunětice) je povolen maximální ponor plavidel 0,70 m.
- Plavba by měla probíhat s maximální opatrností co nejblíže středu plavební dráhy, neboť na okrajích plavební dráhy nejsou zaručeny maximální povolené hodnoty ponoru plavidel (do zaměření celé šíře plavební dráhy).
- Správce vodní cesty nemůže garantovat zajištění plavebních podmínek v celém profilu toku a plavbu je nutné provádět za zvýšené opatrnosti.
- Během navigace je třeba zohlednit, že ne všechny plovoucí signální znaky jsou na svých místech.
- Plavební komory Dolní Beřkovice, Obříství, Brandýs nad Labem, Lysá nad Labem a Poděbrady jsou mimo provoz.
Článek 3
Odůvodnění
Státní plavební správa na základě oznámení správce vodní cesty Povodí Labe, státní podnik, se sídlem Víta Nejedlého 951, 500 03 Hradec Králové, IČO 70890005, rozhodla o výše uvedené úpravě plavebního provozu na Labi v úsecích ř. km 825,00 (Hněvice) po ř. km 830,00 (pod vodním dílem Dolní Beřkovice), od ř. km 834,38 (vjezd do přístavních bazénů Mělník) po ř. km 837,38 (soutok s Vltavou) a ř. km 843,50 (nad vodním dílem Obříství) po ř. km 973,50 (Kunětice), tzn. o povolení plavby za předpokladu dodržování stanovených omezení.
Plavební provoz na Labi v úseku ř. km 830,00 (pod vodním dílem Dolní Beřkovice) po ř. km 834,38 (vjezd do přístavních bazénů Mělník) a ř. km 837,38 (soutok s Vltavou) až ř. km 843,50 (nad vodním dílem Obříství) zůstává zastaven z důvodu nutnosti provést prohlídku vodní cesty před obnovením plavebního provozu po průchodu povodně. Plavbou plavidel v dotčeném úseku vodní cesty bez prověření bezpečnosti plavebního provozu by mohlo dojít k vážnému ohrožení bezpečnosti plavby.
V souladu se zněním § 22a odst. 3 zákona o vnitrozemské plavbě, se návrh opatření nezveřejňuje a nepodávají se proti němu námitky.
Na základě výše uvedeného Státní plavební správa obnovila plavební provoz tak, jak je uvedeno v článku 1 a 2.
Článek 4
Účinnost
Toto opatření obecné povahy nabývá účinnosti v souladu s § 22a odst. 3 zákona o vnitrozemské plavbě dnem vyvěšení.
Tímto opatřením obecné povahy se ruší opatření obecné povahy č. 187/2024 ze dne 27.09.2024 s účinností od 03.10.2024 od 07:00 hodin.
Článek 5
Poučení
Dle § 173 odst. 2 správního řádu nelze proti opatření obecné povahy podat opravný prostředek.
Vyvěšeno dne 2. 10. 2024
jméno, příjmení, funkce a podpis
oprávněné úřední osoby
v z. Mgr. Sára Šímová v. r.
ředitel pobočky
Čj.: 7398/PH/24