Obrázek

Státní plavební správa

OPATŘENÍ OBECNÉ POVAHY

Státní plavební správa, jako věcně příslušný správní úřad podle § 22a odst. 1 zákona č. 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon o vnitrozemské plavbě) v souladu s § 171 a násl. zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen správní řád) vydává:

opatření obecné povahy 203/2024

kterým se upravuje plavební provoz

Článek 1
Předmět úpravy

Státní plavební správa tímto opatřením obecné povahy, vydaným pod čj. 7731/PH/24 (dále jen opatření obecné povahy) z důvodu mimořádné události, v zájmu zajištění bezpečnosti a plynulosti provozu na vodní cestě upravuje plavební provoz:

na vodní cestě Labe,
v úseku ř. km 825,00 (Hněvice) až ř. km 973,50 (Kunětice),
ode dne 22.10.2024 do odvolání.

Článek 2
Organizace úpravy plavebního provozu

  1. V úseku Labe od ř. km 825,00 (Hněvice) po ř. km 839,50 (Hadík) je povolen maximální ponor plavidel 1,80 m.
    • Plavba by měla probíhat s maximální opatrností co nejblíže středu plavební dráhy, neboť na okrajích plavební dráhy nejsou zaručeny maximální povolené hodnoty ponoru plavidel (do zaměření celé šíře plavební dráhy).
    • Správce vodní cesty nemůže garantovat zajištění plavebních podmínek v celém profilu toku a plavbu je nutné provádět za zvýšené opatrnosti.
    • Během navigace je třeba zohlednit, že ne všechny plovoucí signální znaky jsou na svých místech.
    • Je třeba věnovat zvýšenou pozornost při vjezdu do přístavních bazénů z důvodu možného výskytu nánosů.
  2. V úseku Labe od ř. km 839,50 (Hadík) po ř. km 864,50 (pod vodním dílem Brandýs nad Labem) je povolen maximální ponor plavidel 1,00 m.
    • Plavba by měla probíhat s maximální opatrností co nejblíže středu plavební dráhy, neboť na okrajích plavební dráhy nejsou zaručeny maximální povolené hodnoty ponoru plavidel (do zaměření celé šíře plavební dráhy).
    • Správce vodní cesty nemůže garantovat zajištění plavebních podmínek v celém profilu toku a plavbu je nutné provádět za zvýšené opatrnosti.
    • Během navigace je třeba zohlednit, že ne všechny plovoucí signální znaky jsou na svých místech.
  3. V úseku Labe od ř. km 864,50 (pod vodním dílem Brandýs nad Labem) po ř. km 949,10 (Přelouč) je povolen maximální ponor plavidel 0,80 m.
    • Plavba by měla probíhat s maximální opatrností co nejblíže středu plavební dráhy, neboť na okrajích plavební dráhy nejsou zaručeny maximální povolené hodnoty ponoru plavidel (do zaměření celé šíře plavební dráhy).
    • Správce vodní cesty nemůže garantovat zajištění plavebních podmínek v celém profilu toku a plavbu je nutné provádět za zvýšené opatrnosti.
    • Během navigace je třeba zohlednit, že ne všechny plovoucí signální znaky jsou na svých místech.
  4. V úseku Labe od ř. km 951,20 (Přelouč) po ř. km 973,50 (Kunětice) je povolen maximální ponor plavidel 0,70 m.
    1. Plavba by měla probíhat s maximální opatrností co nejblíže středu plavební dráhy, neboť na okrajích plavební dráhy nejsou zaručeny maximální povolené hodnoty ponoru plavidel (do zaměření celé šíře plavební dráhy).
    2. Správce vodní cesty nemůže garantovat zajištění plavebních podmínek v celém profilu toku a plavbu je nutné provádět za zvýšené opatrnosti.
    3. Během navigace je třeba zohlednit, že ne všechny plovoucí signální znaky jsou na svých místech.
  5. Provozní doba velké plavební komory Dolní Beřkovice je od 8:00 do 16:00 hodin.
  6. Plavební komora Brandýs nad Labem a malá plavební komora Dolní Beřkovice jsou mimo provoz.

Článek 3
Odůvodnění

Státní plavební správa na základě oznámení správce vodní cesty Povodí Labe, státní podnik, se sídlem Víta Nejedlého 951, 500 03 Hradec Králové, IČ 70890005, rozhodla o výše uvedené úpravě plavebního provozu na Labi v úseku ř. km 825,00 (Hněvice) až ř. km 973,50 (Kunětice), tzn. o povolení plavby za předpokladu dodržování stanovených omezení.

Plavební provoz na Labi přes plavební komoru Brandýs nad Labem a malou plavební komoru Dolní Beřkovice je zastaven, tzn. plavební komory jsou mimo provoz.

V souladu se zněním § 22a odst. 3 zákona o vnitrozemské plavbě, se návrh opatření nezveřejňuje a nepodávají se proti němu námitky.

Na základě výše uvedeného Státní plavební správa obnovila plavební provoz tak, jak je uvedeno v článku 1 a 2.

Článek 4
Účinnost

Toto opatření obecné povahy nabývá účinnosti v souladu s § 22a odst. 3 zákona o vnitrozemské plavbě dnem vyvěšení.

Tímto opatřením obecné povahy se ruší opatření obecné povahy č. 197/2024 ze dne 07.10.2024.

Článek 5
Poučení

Dle § 173 odst. 2 správního řádu nelze proti opatření obecné povahy podat opravný prostředek.

Vyvěšeno dne 22. 10. 2024

jméno, příjmení, funkce a podpis
oprávněné úřední osoby

Ing. Hynek Beneš v. r.

ředitel pobočky

Čj.: 7731/PH/24

© Státní plavební správa
Zpět