Ilustrativní popis postupu podání elektronické žádosti o zapsání změn údajů v rejstříku malých plavidel a v osvědčení plavidla týkajících se plavidla na portále dopravy
Po standardním prokázání identity žadatel vstoupí na titulní stránku Portálu dopravy:
Pro záležitosti vyřizované na Státní plavební správě je třeba zvolit sekci „Plavba“, poté žadatel vstupuje na úvodní stránku této sekce:
Po výběru konkrétního typu žádosti portál žadatele stručně informuje o obsahu žádosti a průběhu procesu jejího podání:
V případě, že pro identifikovanou osobu žadatele není nalezeno žádné plavidlo, je situace ošetřena následujícím sdělením; případně postupujte podle pokynů na obrazovce:
Systém zobrazí data o uživateli, které se podařilo dohledat v registru obyvatel. U dat, která se nepodařilo zjistit z registru, je možnost jejich manuálního zadání:
Následuje obrazovka s možností výběru jednoho z plavidel evidovaných na žadatele a možností výběru způsobu vydání nového osvědčení se zaznamenanými požadovanými změnami.
Na dalším formuláři žadatel volí typ změny, kterou hodlá nechat zapsat.
Nejdříve sbalená nabídka…
… a případně rozbalená nabídka.
Změny týkající se motorů probíhají následovně, editace hodnot atributů motoru probíhá přímo v tabulce:
- Ponechání stávajícího motoru probíhá nastavením atributu „DRUH ZMĚNY“ na hodnotu „BEZE ZMĚNY“ (výchozí stav u všech stávajících motorů).
- Odebrání motoru probíhá nastavením atributu „DRUH ZMĚNY“ na hodnotu „ODEBRÁNÍ“.
- Přidání motoru probíhá vyplněním všech atributů motoru do jednoho z prázdných řádků tabulky a nastavením atributu „DRUH ZMĚNY“ na „PŘIDÁNÍ“.
- Případně lze měnit a motorům přidělovat jejich účel ve smyslu uvedených možností („hlavní“, „pomocný“ „ záložní“):
Následuje formulář pro vložení požadovaných příloh. To vychází z parametrů žádosti zadaných/vybraných na předchozích formulářích. Systém určuje přílohy, které jsou relevantní k podávané žádosti.
Následuje závěrečná rekapitulace žádosti:
Posledním krokem je platba správního poplatku přes platební bránu; po vyplnění posledního formuláře je žadatel přesměrován na platební bránu, kde uhradí správní poplatek vztahující se k dané žádosti:
Po úspěšném uhrazení správního poplatku a podání žádosti je žadatel přesměrován na poslední obrazovku žádosti s potvrzením o podání a možností stažení dokumentů, případně provedení změn. Potvrzující obrazovka se liší podle varianty zvolené pro případné předání nového dokladu o svědčení.
Varianta „nové potvrzení bude zaláno poštou“
Varianta: „nové osvědčení si vyzvednete na pobočce“